Baner jest jedną z najpopularniejszych form reklamowych w internecie.
Jego zadaniem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego oglądającego
i zachęcenie do kliknięcia. Tym sposobem internauta zostaje
przeniesiony na stronę reklamodawcy i zapoznany z jej treścią.
Być może zostanie kiedyś klientem lub aktywnym użytkownikiem
serwisu. Na pewno zapamięta stronę i pewnie kiedyś do niej powróci.
Jednym słowem baner to "internetowy
wabik", niczym lep wabić ma odbiorców tak, aby
w rezultacie spełnił swoje zadanie - zwiększył oglądalność reklamowanej
witryny.
Baner musi być estetyczny.
To właśnie od jego wizerunku i jego wykonania zależy czy zostanie
zauważony czy też nie.
Baner musi być interesujący.
Stosowanie nieszablonowych grafik, nowych pomysłów zwiększa
jego atrakcyjność.
Baner musi być targetowany.
Przed jego stworzeniem należy się zastanowić do kogo jest kierowany
i na jakim serwisie będzie wyświetlany. Jakie treści może reklamować
by zwrócić na siebie największą uwagę.
Baner nie może nudzić.
Nie należy nadmiernie eksploatować banerów. Długa emisja tych
samych banerów na jednym serwisie zmniejsza ich skuteczność.
Stali użytkownicy witryn na których są one wyświetlane "przyzwyczajają
się do nich" a co za tym idzie nie klikają w nie już tak często.